Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Бобрицька сільська рада» (код ЄДРПОУ: 04380070) був реорганізований і увійшов до складу Любашівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

                                                                                АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

                                              проекту рішення Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області

                                              «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на
                                               нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,

                                               на 2020 рік»

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

         Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

Відповідно до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України належить до повноважень органів місцевого самоврядування. Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування, а саме; податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок, плата за землю, єдиного податку, туристичного збору, збір за місця для паркування транспортних засобів.

Запропонований проект регуляторного акту містить оптимальне співвідношення ставок місцевих податків і зборів та пільг, яке збалансовує інтереси усіх суб’єктів дії регуляторного акту, крім того, враховує і економічне становище в країні, і нагальні потреби територіальної громади, і можливість надання обґрунтованих пільг платникам податків в межах встановлених чинним законодавством повноважень міської ради, враховує пропозиції підприємств та підприємців міста щодо зниження місцевих податків і зборів у разі, коли таке зниження є вмотивованим і не тягне за собою погіршення або унеможливлення фінансового забезпечення здійснення функцій місцевого самоврядування.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23 липня 2010 р. № 548, необхідно затвердити ставки та пільги із сплати податку на нерухоме майно. відмінне від земельної ділянки на території Бобрицької сільської  ради на 2020 рік. Важливість проблем полягає в тому, що прийняття ставок сприятиме збільшенню надходжень до дохідної частини селищного  бюджету, а також у необхідності викладення рішення з урахуванням змін у законодавстві. Відсутність регулювання може призвести до невиконання вимог чинного законодавства. Крім того, важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок місцевих податків  залежить розвиток підприємництва  і показник наповнення місцевого бюджету.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

 

Держава

V

 

Суб'єкти господарювання,

V

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

V

 

Відповідно до діючого законодавства місцеві податки, їх ставки та пільги затверджуються сільською радою.

            Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» з урахуванням Державного класифікатору будівель та споруд ДК 018-2000 затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (ДК 018-2000).

2. Цілі державного регулювання

Проект рішення розроблено з ціллю:

- виконання вимог чинного законодавства;

- врегулювання правовідносин між  Бобрицькою сільською радою   та суб’єктами господарювання;

- встановлення ставок місцевого податку на нерухоме майно, відмінне від земельної, які б враховували класифікацію об’єктів нерухомого майна, інтереси громадян з урахуванням рівня платоспроможності громадян, суб’єктів господарювання та дозволили  б збільшити надходження до сільського бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку села;

- встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;

- здійснення планування та прогнозування надходжень до місцевого бюджету;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядку сплати податку.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива № 1:

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін, не приймати рішення про становлення податку

 По закінченню 2019 року діюче  рішення має бути скасовано як таке, що не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди. 

 Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту12.3 статті 12 Податкового кодексу України  податок у 2019 році  буде справлятися виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок,  що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету.

Альтернатива № 2:

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України та враховують особливості території.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Враховує особливості території та платоспроможність мешканців сільської ради.

Забезпечує прозорість дій влади, створює умови для активізації участі громади у прийнятті рішень

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

2. Забезпечить відповідні надходження до сільського бюджету від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 3.Створить сприятливі фінансові можливості сільській влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

4. Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Альтернатива 3

1.Максимальні надходження коштів до бюджету. 2.Спрямування надлишків на соціально- економічний розвиток

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 (залишення існуючої ситуації)

Відсутні

Відсутні 

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акту)

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників плати за землю. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

Відсутні

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати плату за землю за ставками згідно рішення сільської ради.

  4.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей             

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за  мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню сільського бюджету в можливих обсягах.

 

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території села та відповідне наповнення сільського  бюджету.

Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. У зв’язку з

прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

                     

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Держава:

Відсутні

Громадяни:

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України Суб’єкти господарювання: Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Держава:

Відсутні

Громадяни:

 Відсутні

Суб’єкти господарювання:

 

Зменшення надходжень до сільського бюджету

Альтернатива 2

Держава: - надходження додаткових коштів до сільського бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

Громадяни:

 Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян Суб’єкти господарювання: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками..

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта

 

 

 

 

 

 

Громадяни:

Сплата податків за встановленими ставками

 

 

 

 

 

Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата податків за запропонованими ставками.

Наповнення сільського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку  громади.

          

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік будуть досягнуті майже у повній мірі. До сільського бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів сільської  ради і платників податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  •  інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм.  Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;

- інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо

   5. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

1. Встановлення ставок по податку для об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб.

2. Встановлення ставок по податку для об'єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб.

3. Встановлення додаткових пільг по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

4. Принципу прозорості - даний проект рішення підлягає оприлюдненню на офіційній сторінці Бобрицької сільської ради в мережі Інтернет: : bobryk1.rada.org.ua  в розділі «Проекти Рішен»

5. Врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування можна направляти свої пропозиції та зауваження на адресу. 66531  Одеська обл., Любашівський район,  с Бобрик Перший, вул. Мацієвського, 8, або електронну адресу сільської ради: E-mail  bobryck@ukr.net

тел. 048-64-357-84     

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта – один рік, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», та діє на широке коло фізичних та юридичних осіб. Рішення діятиме до змін в чинному законодавстві, до прийняття нового рішення або внесення змін в дане рішення.

8. Визначення показників результативності дії результативного акту

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

- обсяг надходжень від податку на нерухоме майно до  бюджету об’єднаної територіальної громади , пов’язаний з дією акта,  грн.;

- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься  дія акта;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;

- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання й громадянами, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта включає:

виконання заходів з відстеження результативності;

підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

Строки проведення відстеження результативності регуляторного акта:

- базове відстеження результативності регуляторного акта – здійснюється на етапі підготовки регуляторного акта або не пізніше 3-х місяців з дня набрання чинності цим актом;

- повторне та періодичне відстеження не здійснюється, у зв’язку з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

Для такого відстеження використовуватимуться звітні дані.

Відстеження надходжень податку до місцевого бюджету буде здійснюється шляхом аналізу інформації наданої Подільської об’єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області (Любашівське  відділення).

                                                       Сільський голова                                                    Д.В. Бущан

 

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *