Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Бобрицька сільська рада» (код ЄДРПОУ: 04380070) був реорганізований і увійшов до складу Любашівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Бобрицької сільської ради  Любашівського району  Одеської області  «Про встановлення єдиного податку на території  Бобрицької сільської ради   на   2020 рік» (в частині єдиного податку)

I. Визначення проблеми

Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. Згідно зі статтею 10.2 Податкового кодексу України місцеві ради обв’язково установлюють єдиний податок, статтею 293.2 визначено, що ставки для першої та другої платників єдиного податку встановлюються місцевим радами. Проблема, яку передбачається розв'язати, з прийняттям цього рішення, полягає у проведенні заходів по приведенню у відповідність до норм нової редакції Податкового кодексу у зв'язку із внесенням змін у главу 1 розділу XIV Податкового кодексу України щодо  поділу на групи відповідно до обсягу отриманого доходу та ставок оподаткування. Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати єдиного податку.  Важливість проблеми при затвердженні єдиного податку полягає в тому, щоб поповнити місцевий бюджет та спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури . Проблема не може бути зв'язана, за допомогою ринкових механізмів та діючих регуляторних актів, тому що зміни, які були внесені до Податкового кодексу України не враховані у діючих регуляторних актах  ради.

За даними звіту Бобрицької сільської ради про виконання дохідної частини бюджету, платники єдиного податку І–ІІ груп, для яких ставки регулюються за рішенням сільської  ради.

основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

 

Держава

V

 

Суб'єкти господарювання,

V

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

V

 

II. Цілі державного регулювання

В першу чергу ціллю державного регулювання є дотримання норм Податкового кодексу України, у зв'язку із внесенням змін до нього, а також забезпечення виконання повноважень Бобрицька сільська  ради, шляхом створення джерел наповнення міського бюджету за рахунок введення місцевого податку.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Невідповідність нормам чинного законодавства

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта в першу чергу відповідатиме нормам Податкового кодексу України, дозволить створити справедливі умови сплати податку  для суб’єктів підприємницької діяльності, які обрали спрощену систему оподаткування, крім того надходження коштів до міського бюджету сприятиме збільшенню видатків на утримання інфраструктури міста.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачені

Місцевий бюджет втратить додаткові надходження від сплати податку у сумі    50,4т. грн.

Альтернатива 2

Додаткові надходження до місцевого бюджету у сумі 50,4 т. грн.

Витрати пов'язані з розробкою проекту регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акта).

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

                         Альтернатива

                        Вигоди

                             Витрати

Альтернатива 1

Не передбачені

Бюджет залишиться без додаткових надходжень, пов'язаних зі сплатою податку, що в свою чергу не надасть можливості спрямувати додаткові кошти на вирішення соціально-економічних програм.

       Альтернатива 2

      Додаткові надходження  до місцевого

        бюджету від сплати  податку  збільшить

       витрати на утримання інфраструктури

         громади .

Не передбачені

 

 

Вид  альтернативи  

                    Вигоди

                  Витрати

Альтернатива 1

 

Несплата податку

Бюджет залишиться без додаткових  надходжень, пов'язаних зі сплатою податку, що в свою чергу не надасть можливості спрямувати додаткові витрати на створення сприятливих умов для залучення внутрішніх та зовнішніх інвестиційних коштів, інфраструктуру та благоустрій міста.

                      Суб’єкти господарювання вимушені         будуть перейти на загальну систему оподаткування

 

 

 

     Альтернатива 2

Прозорий механізм справляння податку. Бюджет отримає додаткові надходження у зв'язку з чим в подальшому це дозволить збільшити видатки на  утримання інфраструктури  ОТГ та створити сприятливі умови для залучення внутрішніх та зовнішніх інвестиційних коштів, які можуть бути спрямовані на розвиток .

Застосування спрощеного механізму системи оподаткування для ведення підприємницької діяльності

    Сплата податку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

             Рейтинг результативності

          (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

                   Альтернатива 1

1

Проблема не буде вирішена

                     Альтернатива 2

4

Проблема більше існувати

 не буде

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Дотримання норм законодавства, створення додаткових джерел надходжень до місцевого бюджету, забезпечення справедливого податкового навантаження

Зміни в законодавстві

Альтернатива 1

 

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Регулювання побудоване відповідно до принципів регуляторної політики:

- ставки місцевих податків і зборів встановлюються  радою;

- опублікування  у мережі Інтернет з метою отримання зауважень та пропозицій щодо ставок місцевих податків і зборів;

- проведення громадських слухань з метою обговорення проекту регуляторного акта, яким встановлюються розміри ставок місцевих податків і зборів ;

- врахування винесених з боку суб’єктів підприємницької діяльності пропозицій та зауважень.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта розроблено відповідно до М-тесту та витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

            Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта, у разі необхідності за підсумками відстежень результативності будуть вноситися зміни до нього.

VIII.  Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Визначити:

Базове відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснено до дня набрання ним чинності, повторне відстеження буде здійснено через рік після набрання чинності.

Для здійснення відстеження результативності регуляторного акта планується використання лише статистичних показників.

 7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта – один рік, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», та діє на широке коло фізичних та юридичних осіб. Рішення діятиме до змін в чинному законодавстві, до прийняття нового рішення або внесення змін в дане рішення.

8. Визначення показників результативності дії результативного акту

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

- обсяг надходжень єдиного податку, до  бюджету об’єднаної територіальної громади , пов’язаний з дією акта,  грн.;

- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься  дія акта;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;

- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання й громадянами, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта включає:

виконання заходів з відстеження результативності;

підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

Строки проведення відстеження результативності регуляторного акта:

- базове відстеження результативності регуляторного акта – здійснюється на етапі підготовки регуляторного акта або не пізніше 3-х місяців з дня набрання чинності цим актом;

Для такого відстеження використовуватимуться звітні дані.

Відстеження надходжень податку до місцевого бюджету буде здійснюється шляхом аналізу інформації наданої Подільської об’єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеськії області (Любашівського  відділення).

 

                      Сільський голова                                      Д.В. Бущан

 

 

 

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *